ÓVODAI ÉS ISKOLAI SZOCIÁLIS SEGÍTŐ

Az óvodai és iskolai szociális segítő olyan szakember, aki elsődlegesen a gyermekek veszélyeztetettségének megelőzésével, prevencióval foglalkozik. Egyéni tanácsadás formájában nyújt segítséget a gyermekek, szülők, pedagógusok számára.

Az óvodai és iskolai szociális segítő neve és elérhetősége iskolánkban:

Csapláros Nikolett

  • mobil: +36-20/806-9447
  • e-mail: csaplaros.niki@csgyk02.hu

Fogadóidő:

  • szerda:  10-16 óra
  • csütörtök: 14-16 óra

A segítő szakember várja mindazoknak a jelentkezését, akik a családi élet területén felmerülő pl. gyermeknevelési, szociális, gyermek fejlődését érintő problémáik megoldása érdekében szeretnének vele konzultálni. Fogadóidőben általában vagy a tanári pihenőben, vagy a tanári szobában érhető el.

Tevékenységéről bővebb tájékoztatás az alábbi brosúrákban található:

 

Szociális segítő munka és társasjáték–pedagógia

Iskolánk szociális segítőjével, Csapláros Nikolettel Pintér Márton (10.b) beszélgetett

Abban hiszek, hogy gyermekkorban tudunk a legtöbbet segíteni.” – nyilatkozta iskolánk szociális segítője, Csapláros Nikolett.  Közös beszélgetésünk során kifejtette, hogy mit jelent az önkéntesség és, hogy hogyan lehet segíteni a fiatalok problémáin, illetve mivel lehet hozzájárulni nevelésükhöz.

A szociális munkások általában fiatalokkal, idősekkel, szenvedélybetegekkel foglalkoznak. Jelen esetben a gyermekeknek való segítés azért fontos, mert már fiatal korban jelentkeznek problémák és nehézségek az életükben: kiközösítés, szekálás, figyelemzavar, stb. Amennyiben nem nyújtanak nekik időben segítséget, akár a felnőtt énjükre és a társadalomba való beilleszkedésükre is hatással lehet. Ezen problémák megoldására nem mindig képes az iskola, ezért kérik a szociális segítők segítségét..

Csapláros Nikolett a II. Kerületi Család és Gyermekjóléti Központ munkatársaként érkezett a Szent Angélába, novemberben. Külön ragaszkodott ahhoz, hogy iskolánkba helyezzék, mivel úgy gondolta, hogy hívő létére egy keresztény iskola illene a legjobban a személyiségéhez. Döntését a mai napig nem bánta meg. Mielőtt hozzánk került volna gyermektáborban és baba- mama klubban önkénteskedett, majd később különböző szociális munkákban vett részt. Pécsett az Élmény Tár Tanodában dolgozott, mely meghozta neki azt a döntést, hogy mivel is szeretne foglalkozni. Az intézményt egy ott dolgozó egyetemi ismerőse javasolta neki. A tanoda egy olyan intézmény, ahol tanítás utáni felzárkóztató, korrepetáló foglalkozásokat tartottak hátrányos helyzetű gyermekek részére. Megcsinálták közösen a házi feladatot, rákészültek a dolgozatokra és a tanulmányi hiányosságokat bepótolták. A Tanoda életében azonban elérkezett egy időszak, amikor komoly anyagi gondokkal küzdött. Ekkor Nikolett egy ékszer- vállalkozásba kezdett, mellyel közel 50 000 Ft-ot gyűjtött össze saját készítésű nyakláncok, fülbevalók és gyűrűk eladásával közel egy hét alatt. A szerzett összeget az intézmény a fenntartására fordította.

Elmondása szerint a szociális irányt nagybátyja javasolta neki, munkája során a fiatalok nehézségeire keresi a megoldást. Hozzá lehet fordulni családi, kapcsolati, tanulmányi problémákkal, de akár csak egy délutáni kellemes beszélgetés szempontjából is meg lehet őt keresni, itt az Angélában. A foglalkozásokhoz a nehézségekkel küzdő gyermek szüleivel is felveszi a kapcsolatot, akik eddig mindig együttműködően álltak hozzá.  „Családdal, mint rendszerrel foglalkozok.” Sok gyermek megfordult már nála, mind más-más okból és 1-2 hétnyi foglalkozás után már látható is volt a pozitív irányú fejlődés. Általában a diák vagy a szülő, de az is előfordulhat, hogy a tanár keresi fel, miután a probléma, vagy ahogy a szociális segítők nevezik, a veszélyeztetettség nyilvánvalóvá válik.

Felmerült a kérdés, hogy mi vezérelte őt a szociális munkán belül pont a gyerekekhez. Válaszul azt adta, hogy gyermekkorában sok barátja volt akikkel mindig együtt játszottak a játszótéren. A velük való szoros kapcsolatára vezethető vissza a gyermekekkel való jó viszonya és a segítségük iránti elhatározás.

Nagyon érdekesnek találtam, amikor a társasjáték-pedagógiáról beszélt nekem. Ezen foglalkozás során a gyermekek megtanulnak különböző játékokkal játszani és annak ellenére, hogy az egésznek látszólag mindössze a játék és a szórakozás a célja, a játékosok megtanulnak a vereségek során szerzett tapasztalataikból a következő körben előnyt kovácsolni.  A játékokat tematika szerint szedték csoportokra, mint például: amikben nagy a szerencsefaktor vagy amikben a taktika vezeti a játékost győzelemre. Tervezi, hogy a jövőben elindít egy társasjáték klubbot itt az iskolában.

Nikolett elégedett a munkájával. Ha a hozzá kerülő gyermekek életében sikerül egy olyan változást elérnie, hogy az iskolában boldogabbak, szívesebben ülnek le tanulni, szereznek barátokat vagy már jobban tudnak kapcsolódni a szüleikhez, akkor már megérte a velük való foglalkozás, az egymásra szánt minőségi idő.

A munkája során szerzett nevelési tapasztalatokat a gyermekvállalás terén szeretné később ,,hasznosítani”. ?

Weboldalunk sütiket (cookie) szeretne használni működése folyamán, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. A sütik automatikusan tiltva maradnak amíg Ön el nem fogadja ezt az üzenetet! Bővebb információkat erről Adatkezelési tájékoztatónkban olvashat.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close