Pszichológus

Kedves Szülők!

Szeretnénk, hogy a tanárok, diákok és a szülők pszichológusi támogatása, szolgálása a továbbiakban is a kívánatos hatékonysággal történjen.

Az alábbiakban pontokba gyűjtöttük, mikor, milyen kérdésekben, illetve kérésekkel fordulhat hozzánk bizalommal.

Az iskolapszichológusi ellátásra az iskola tanulói alanyi jogon, díjmentesen jogosultak.

Az iskolában az alábbi időbeosztásban vagyunk:

Péter: Rebeka:
kedden 9.30-15.30 hétfőn 8.00-16.00
szerdán 9.30-15.30 kedden 8.00-12.00
pénteken 9.30-14.00
telefon: 20/ 568 48 44 telefon: 20/ 220 97 38
e-mail: peter.zsupan@szentangela.hu e-mail: kovacsrebekka@szentangela.hu

Iskolapszichológusként legfőbb feladatunk az iskola életében közreműködő személyekkel, jellemzően a pedagógusokkal folytatott konzultáció.

Az iskolapszichológus kompetenciája körébe tartozik a konzultáció (pedagógussal, szülővel) és a többnyire néhány alkalommal történő tanácsadás (diákokkal). Komolyabb problémák esetén (súlyosabb tanulási, magatartási és viselkedési nehézségek diagnosztikája és terápiája) az iskolapszichológus a tanulót a szülővel való konzultálás után továbbirányítja a megfelelő ellátó szakintézményekhez (Pedagógiai Szakszolgálat, Gyermekjóléti és Családsegítő Központ, stb.).

A tanárok általában a diákok teljesítmény- és beilleszkedési problémáival kapcsolatban szoktak megkeresni, diákokat „jelezni” felénk.

Szülőként az alábbi esetekben érdemes iskolapszichológusi segítséget kérni, illetve felsős- gimnazista diákok esetében őket erre bátorítani:

  • Ha gyermekénél olyan megnyilvánulást lát, amely lelki probléma előrejelzője lehet. Például:
    • teljes érdeklődéshiány
    • elkülönült a társaktól
    • gyakran változik a hangulata
    • fokozott kapcsolatigénye van
    • túlzottan érzékeny
    • tartósan rossz a hangulata
    • gyakran beteg (pszichoszomatikusnak vélt tüneteket produkál)
    • személyes tárgyait sűrűn elveszíti
    • hiányzik nála a játéköröm
    • a képzelet és a valóság között nehezen tesz különbséget
    • nagyfokú önbizalomhiánnyal küzd
    • jó értelmi képességek mellett gyenge teljesítményt nyújt
  • Ha gyermekénél olyan megnyilvánulást tapasztal, amely alapján az érzelmi élet, a társas kapcsolatok zavara, viselkedésproblémák feltételezhetők. Például: nyugtalan, túl mozgékony, figyelmetlen, szétszórt, túlzottan fáradékony, szorong, visszahúzódik, fél (sötéttől, iskolától stb.), támad, agresszív, rongál, bohóckodik, megszegi a szabályokat, igen gyengén tanul, nem beszél társaival, a felnőttekkel, ujját szopja, körmét rágja, tikkel (akaratlan izommozgások), éjszaka felriad, éjszaka bevizel, iskolába induláskor fáj a feje, hány, “megy a hasa”, hazudik, tárgyakat elvesz, csal, hamisít, rendszeresen igazolatlanul hiányzik, elkóborol hazulról, alkoholt fogyaszt, arra gondol, hogy kábítószert fogyaszt, öngyilkossági gondolatai vannak, furcsán viselkedik.
  • Ha a gyerek életében olyan esemény történt, ami esetleg traumatikus hatású lehet. (Például: haláleset, válás, a szülő tartós távolléte, súlyos betegség, baleset látványa, erős megszégyenülés vagy más)
  •  Ha kiemelt figyelmet igénylő gyermekével kapcsolatban tapasztal valami fontosat. (Például: mert osztályismétlő, új gyerek, halmozottan hátrányos helyzetű, kiemelkedően tehetséges, veszélyeztetett helyzetben van, dyslexiás, krónikus betegségben szenved, stb.)

Kérjük, ha gyermekénél a fentebb leírtak bármelyikét tapasztalja, forduljon felénk bizalommal, és keresünk egy megfelelő időpontot a személyes találkozásra.

 Üdvözlettel: Kovács Rebeka és Zsupán Péter iskolapszichológusok